Zakres świadczonych usług brokerskich obejmuje współpracę z większością zakładów ubezpieczeń działających na rynku polskim i obejmuje głównie następujące rodzaje ubezpieczeń:
Ubezpieczenia dla osób fizycznych:
- ubezpieczenia komunikacyjne (OC, AC, NNW, assistance)
- ubezpieczenia mieszkań / domów
- ubezpieczenia gospodarstw rolnych (uprawy, mienie, OC)
Ubezpieczenia dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą:
- ubezpieczenia komunikacyjne (OC, AC, NNW, assistance), w tym zwłaszcza floty pojazdów
- ubezpieczenia mienia: od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży i rabunku
- ubezpieczenia sprzętu elektronicznego
- ubezpieczenie szyb od stłuczenia
- ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia, w tym dla grup zawodowych
- ubezpieczenia transportowe (cargo, OC przewoźnika, OC spedytora)
- ubezpieczenia techniczne (maszyny, sprzęt budowlany od uszkodzeń, ryzyka budowy i montażu)
- ubezpieczenia gospodarstw rolnych - agrofirm (uprawy, mienie, OC)
Nasza oferta obejmuje nowoczesne rozwiązania z obszaru ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczenia od utraty dochodu
Procedura współpracy z osobą fizyczną (tutaj link z ulotką)
1. Telefoniczny lub mailowy kontakt z Kancelarią
2. Spotkanie i udzielenie pełnomocnictwa - [
list brokerski - pełnomocnictwo.pdf ]
- udzielenie brokerowi pisemnego umocowania do działań wobec zakładów ubezpieczeń w imieniu Klienta.
3. Uzyskanie informacji o rodzaju poszukiwanego ubezpieczenia oraz przekazanie niezbędnych danych do ubezpieczenia.
4. Pozyskanie ofert z zakładów ubezpieczeń
- pozyskanie konkurencyjnych ofert (wyczerpujący przegląd rynku) poprzez kierowanie zapytań ofertowych do wielu zakładów ubezpieczeń.
5. Analiza pozyskanych ofert:
- analiza otrzymanych ofert ubezpieczenia
- opracowanie pisemnego zestawienia ofert dla klienta wraz z rekomendacją brokerską
najkorzystniejszej oferty
- ewentualne przeprowadzenie dodatkowych negocjacji z zakładami ubezpieczeń
6. Zawarcie umowy ubezpieczenia
- przyjęcie oferty zakładu ubezpieczeń – zawarcie umowy ubezpieczenia w oparciu o zaakceptowany program ubezpieczeniowy
- dostarczenie dokumentu ubezpieczenia (polisy) do Klienta
7. Obsługa Klienta i pomoc w likwidacji szkód
- bieżąca pomoc brokerska na żądanie
- pomoc w likwidacji szkód – sporządzanie odwołań od niekorzystnych decyzji odszkodowawczych.
Proszę zwrócić uwagę, iż w całym procesie przygotowawczym do zawarcia umowy ubezpieczenia Klient zaangażowany jest jedynie w niezbędnym wymaganym stopniu.
Pragnę przypomnieć, iż wynagrodzenie brokera za doprowadzenie do zawarcia i obsługę umowy ubezpieczenia wypłacane jest w formie prowizji przez zakład ubezpieczeń w którym ulokowane zostało ryzyko ubezpieczeniowe. Wszystkie koszty związane z obsługą i wykonaniem czynności pośrednictwa ubezpieczeniowego pokrywa broker ze swoich środków własnych.
Procedura współpracy z podmiotem gospodarczym
1. Telefoniczny lub mailowy kontakt z Kancelarią
2. Spotkanie i udzielenie pełnomocnictwa - [
list brokerski - pełnomocnictwo.pdf ]
- udzielenie brokerowi pisemnego umocowania do działań wobec zakładów ubezpieczeń w imieniu Klienta.
3. Audyt ubezpieczeniowy (analiza potrzeb ubezpieczeniowych):
- uzyskanie informacji o zakresie działalności Klienta i występujących w niej ryzyk,
- ocena aktualnego stanu posiadanych ubezpieczeń
- przekazanie innych niezbędnych danych do ubezpieczenia
4. Opracowanie programu ubezpieczenia (ustalenie warunków ubezpieczenia):
- określenie ubezpieczanych przedmiotów
- wybór zakresu ryzyk (ubezpieczanych zdarzeń), łącznie ze wskazaniem niestandardowych warunków ubezpieczenia wymaganych przez brokera
- ustalenie odpowiednich sum ubezpieczenia i ograniczeń odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń (franszyzy, udział własny)
5. Pozyskanie Ofert z zakładów ubezpieczeń
- pozyskanie konkurencyjnych ofert (wyczerpujący przegląd rynku) poprzez kierowanie zapytań ofertowych do wielu zakładów ubezpieczeń.
6. Analiza pozyskanych ofert
- analiza otrzymanych ofert ubezpieczenia
- opracowanie pisemnego zestawienia ofert dla klienta wraz z rekomendacją brokerską
najkorzystniejszej oferty
- ewentualne przeprowadzenie dodatkowych negocjacji z zakładami ubezpieczeń
7. Zawarcie umowy ubezpieczenia:
- przyjęcie oferty zakładu ubezpieczeń – zawarcie umowy ubezpieczenia w oparciu o zaakceptowany program ubezpieczeniowy
- dostarczenie dokumentu ubezpieczenia (polisy) do Klienta
8. Obsługa Klienta i pomoc w likwidacji szkód.
- bieżąca pomoc brokerska na żądanie
- pomoc w likwidacji szkód – sporządzanie odwołań od niekorzystnych decyzji odszkodowawczych.
Każdorazowo procedura dostosowywana jest do potrzeb ubezpieczeniowych Klienta, rodzaju oraz zakresu zawieranych ubezpieczeń.
Proszę zwrócić uwagę, iż w całym procesie przygotowawczym do zawarcia umowy ubezpieczenia Klient zaangażowany jest jedynie w niezbędnym wymaganym stopniu.
Pragnę przypomnieć, iż wynagrodzenie brokera za doprowadzenie do zawarcia i obsługę umowy ubezpieczenia wypłacane jest w formie prowizji przez zakład ubezpieczeń w którym ulokowane zostało ryzyko ubezpieczeniowe. Wszystkie koszty związane z obsługą i wykonaniem czynności pośrednictwa ubezpieczeniowego pokrywa broker ze swoich środków własnych.
|